Un final de curs des de casa

Un final de curs des de casa

El tercer trimestre s’ha finalitzat de manera virtual a totes les etapes. En aquesta notícia hi trobarem un recull de les activitats que s’han realitzat a l’ESO i alguna de Batxillerat en aquest final de curs. Una altra manera de treballar que ha comportat també un munt d’aprenentatges i experiències per a tot l’alumnat i professorat.

Activitats solidàries en la festivitat de Sant Joan de La Salle

El mes d’abril és el mes del nostre fundador, Sant Joan Baptista de La Salle. Aquest curs excepcionalment no ho vam poder celebrar junts, sinó confinats, però no ho hem deixat de celebrar. Per una banda, els alumnes de primer cicle de l’ESO (1r i 2n), dins l’assignatura de Religió, van realitzar una acció solidària en el nostre entorn més proper: van ajudar a la seva família a fer tasques que habitualment no feien i han penjat una imatge en un suro digital per poder-ho compartir. 

Aquí teniu els resultats a les diferents classes:

1r d’ESO A 1r d’ESO B1r d’ESO C2n d’ESO A2n d’ESO B2n d’ESO C

A segon cicle d’ESO (3r i 4t) es va oferir la possibilitat a les diferents classes, que elaboressin missatges solidaris a través també d’un suro virtual per poder encoratjar als més desafavorits i afectats per la pandèmia i el confinament. En les següents fotografies podeu apreciar els missatges realitzats:


Activitats d’Escola Verda en el dia mundial del Medi Ambient

El dia 5 de juny va ser el Dia Mundial del Medi Ambient. Per aquest motiu, la comissió d’Escola Verda de l’escola i l’Eskamot verd van plantejar una activitat als alumnes d’ESO i Batxillerat per tal de reflexionar i conscienciar a tothom.

A causa a l’efecte del confinament, hem pogut veure quin impacte generem en el medi ambient i ens hem adonat de l’efecte positiu que ha tingut el fet de no interaccionar-hi, els nivells de contaminació han baixat i alguns ecosistemes s’han recuperat.

La proposta de l’activitat es va compondre de dues parts: la primera va ser la de fer un diagnòstic, a partir dels efectes de la covid-19 es va demanar a l’alumnat que pensés com interaccionem amb la natura, quin és l’impacte dels nostres actes i com hauria de ser la societat postcovid. La segona part va ser elaborar una vacuna per al planeta, on l’alumnat havia de recollir en una diapositiva idees per tal de curar la natura.

Aquí teniu el vídeo amb totes les vacunes realitzades:

https://historic.lasallemanlleu.cat/wp-content/uploads/2020/07/Vídeo-Medi-Ambient-5-juny-2020.mp4


Activitats de Música a 1r d’ESO

En els diferents mitjans de comunicació s’ha posat de manifest la importància que té la cultura per fer la vida molt més agradable i lleugera. És curiós que hagi sigut precisament ara que els artistes ens l’han fet accessible de forma gratuïta, que haguem sigut plenament conscients del seu valor. 

En aquesta línia s’han plantejat també les tasques de música durant el confinament. La música, que té molt poc valor en el currículum escolar, ha resultat ser una eina útil per distreure’ns i aprendre durant el confinament. 

A continuació, us deixem una mostra del talent i la creativitat d’una part de l’alumnat de 1r d’ESO. Esperem que en gaudiu i que seguiu cultivant la música quan ja no estiguem confinats!

When I’m gone

https://drive.google.com/file/d/1ycRwgHE7koInzwOo3pzounR5oOh1McKZ/view?ts=5eeb2a1d

TIK TOK

https://drive.google.com/file/d/1ipmEMvgbVYtOsSL9SS2wg-ZwXIp3y0a1/view?ts=5eeb2a12

Instruments

https://drive.google.com/file/d/1X70yCOJGY8YLGYN1KsaXCwaDaY0lA2Vy/view?ts=5eeb2a05

Coreografies

https://drive.google.com/file/d/1x3FnTKHW8iNASR-aCfMorkbslHJw7_q6/view?ts=5eeb29f6


Activitats d’Economia de 4t d’ESO

A l’optativa de 4t es van realitzar dues activitats: la primera era realitzar un vídeo sobre la política monetària i el Banc Central Europeu. En la segona es van crear jocs amb l’aplicació Genially per treballar la cultura financera.

Vídeo Berta i Aina Vídeo Bruna i Júlia

Clicant al següent enllaç es poden visualitzar els diferents jocs de Genially creats pels alumnes.


English recipes a 1r d’ESO

From March to April, students of 1st ESO have made  their own recipes in English. First, they had to explain the name of  the dish, quantities, the kitchen utensils they used and above all, include suitable verbs and connectors to give instructions properly. Finally, they had to record themselves and put the recipes into practise. 

It’s been a nice and rewarding experience. Here goes some of the students who tried to do their best.  The English Language Department hopes they enjoyed it a lot! The recipes look tasty, don’t they? Cheer up and don’t stop practising English!

En aquesta carpeta podreu visualitzar els vídeos realitzats pels alumnes.


Activitats de Matemàtiques a 1r d’ESO

Dins de l’àrea de matemàtiques les activitats proposades durant els dies de confinament han estat confeccionades des del punt de vista competencial i adequades per poder ser realitzades a casa de manera que els alumnes interaccionin amb l’entorn domèstic i amb la família. 

Alguns exemples d’activitats concretes que els alumnes han realitzat:

  • Trobar la fracció de cada tipus de cobert a la cuina.
  • Calcular què valen els productes que tenim a la nevera de casa i fer una compra a partir d’un pressupost. 
  • Calcular les àrees d’habitacions, d’objectes o de peces roba dels alumnes.
  • Construcció d’un tangram amb paper i treballar amb les àrees i la confecció de figures.
  • Inventar un conte amb figures confeccionades amb les peces del seu tangram.

Clicant al següent enllaç veure el resultat del treball dels alumnes.


English poems a 1r de Batxillerat

Per celebrar la Diada de Sant Jordi, alumnes de 1r Batxillerat van escollir un poema o una cancó en llengua anglesa per recitar i presentar de manera creativa.

En aquest enllaç en podeu visualitzar algun dels vídeos realitzats pels alumnes.


Activitats de Física a 4t d’ESO i a Batxillerat

A Batxillerat en Marc Magem va realitzar una pràctica sobre el moviment parabòlic i l’Oriol Codony una sobre la caiguda lliure.

A 4t d’ESO una de les activitats va ser la construcció d’un dinamòmetre. Els alumnes van haver de realitzar un vídeo de tot el procés.


Activitat d’Educació Visual i plàstica a 4t d’ESO

Els alumnes de l’assignatura optativa d’artístic van participar en la novena edició del Projecte art i escola – La Ficció. Malauradament la covid-19 va canviar el format i l’exposició es va realitzar de manera virtual. En el següent vídeo es poden veure les reflexions de l’Helga Garrido i l’Aina Vilardell de 4t d’ESO.


Activitat de Matemàtiques a 3r d’ESO

En aquestes darreres setmanes de curs a 3r d’ESO es va realitzar una activitat que consistia en cercar objectes dins a casa que es poguessin relacionar amb l’àmbit de les Matemàtiques.

Aquí en podeu veure el resultat.


Activitat de Matemàtiques a 4t d’ESO

A 4t d’ESO es va realitzar una activitat de combinatòria. La combinatòria estudia les diferents maneres de configuració d’elements d’un conjunt que compleixin certs criteris específics. Amb aquesta activitat els alumnes han descobert com les matemàtiques ens permeten determinar el nombre de possibles combinacions que podem tenir en funció dels criteris que especifiquem en cada cas.

A través de les diferents activitats i l’experimentació amb les fitxes de diferents colors, els alumnes han pogut determinar la fórmula genèrica que ens permet determinar les diferents combinacions, tenint en compte els criteris més habituals en la combinatòria com són: l’ordre i la repetició.

Podeu visualitzar els treballs d’alguns dels alumnes al següent enllaç.


Activitats de Biologia a 3r d’ESO

Una de les tasques proposades als alumnes de 3r d’ESO va ser treballar i aprofundir sobre el tema de malalties infeccioses, la COVID-19, virus i bacteris. A partir d’uns conceptes clau van haver de realitzar una presentació en format digital, cartolina… 

Aquí podeu veure els treballs de la Xantal Parés i la Gina Rierola:

Una de les altres tasques proposades va ser el tema de les drogues, i com aquestes influeixen en l’alteració del sistema nerviós, efectes negatius per la salut general de la persona…  La tasca consistia en elaborar un cartell amb la informació més rellevant de la droga escollida per tal de conscienciar als joves de la comarca. 

Les tasques són de la Xantal Parés i l’Elisenda Puig:

Una altra tasca va ser la d’elaborar un Mind Map o esquema a partir de paraules clau. El tema a treballar va ser el de la reproducció humana

Aquí podem observar la tasca de l’Aya Afkir:


Activitats de Català a 3r d’ESO

A l’assignatura de Català s’han realitzat dues activitats rellevants durant el confinament: els jeroglífics i la recomanació de museus a través de l’aplicació Padlet.

La primera activitat consistia inicialment en endevinar els jeroglífics que ens havia compartit una professora i,  a partir d’aquests, crear-ne de nous per tal de posar-los en comú amb tot el grup classe a una classe virtual.

Per altra banda, aprofitant que en una de les unitats del llibre digital es treballava el lèxic relacionat amb museus, monuments i arqueologia, vam pensar que seria un bon fil conductor per lligar-ho amb tota l’oferta per visitar virtualment els museus d’arreu del planeta. Era una activitat pensada per promoure l’expressió escrita d’una manera poc habitual aprofitant les noves eines digitals (padlet).

Per veure els resultats d’ambdues activitats podeu clicar al següent enllaç.


English activities a 4t d’ESO i Batxillerat

1r de Batxillerat s’ha pogut mantenir l’hora setmanal d’expressió oral en anglès via telemàtica. Els alumnes han pogut practicar la parla anglesa amb activitats específicament dissenyades pel seu nivell i enfocades a l’adquisició de la llengua.

4t d’ESO s’ha pogut mantenir l’hora setmanal d’expressió oral en anglès via telemàtica. En un dels temes, hem treballat les descripcions de ciutats i monuments del món. Es va demanar als alumnes fer un tríptic on es descrivís un monument famós del món, aplicant les frases i vocabulari adquirit prèviament.

Per altra banda, també se’ls va presentar amb una activitat oral que els ajuda a descriure llocs i a comparar diferents escenaris. En aquesta última, havien d’utilitzar frases clau específicament dissenyades per a l’adquisició d’aquest contingut.

Podeu veure les activitats treballades en el següent resum.


Projecte d’Història a 4t d’ESO

Durant aquest tercer trimestre s’ha treballat el Projecte ser adolescent a…, on els alumnes han treballat un dels episodis més rellevants del segle XX amb l’objectiu de posar-se a la pell d’un/a adolescent a: la Primera Guerra Mundial, la Revolució russa i constitució de la URSS, el Període d’entreguerres: crac del 29 i aparició del feixisme i el nazisme, la Guerra civil espanyola, la Segona Guerra Mundial i el Franquisme i transició.

Per treballar-ho s’han realitzat diferents missions individuals i en equip a través de la plataforma gamificada Classcraft.

  • Historical context: cercar els esdeveniments més importants
  • Llums càmera i acció: visionar una pel·lícula i fer-ne la reflexió
  • Les dones oblidades del segle XX: elaborar un cartell reivindicatiu visualitzant a personatges femenins importants
  • Buscant refugi: comparació d’un diari personal del confinament amb un diari d’un adolescent en el període treballat
  • La vida és un viatge: oganitzar un viatge de final de curs visitant els llocs més emblemàtics del període treballat.
  • Les veus de Mauthausen: reflexions i preguntes a través de l’entrevista virtual a en Tomàs de l’Amical de Mauthausen, fill de deportat i assassinat al camp de concentració i extermini
  • Youtubers històrics: elaboració d’un audiovisual de resum del projecte
  • Kahoot final interclasses de comiat de l’assignatura